Translate

diumenge, 22 de juliol del 2012

TEMPS - LA CALAIXERA

- Raül, endreça la roba neta que t’he deixat sobre la calaixera i de pas posa una mica d’ordre als calaixos.
- Sí, pare, ara ho faré.
I passen les hores i en Raül no endreça la roba. S’ha encantat fent una altra cosa i s’ha oblidat completament del que havia de fer. Sempre li passa igual. I la roba es va acumulant sobre la calaixera i els calaixos es van omplint sense ordre ni concert, de qualsevol manera, a corre cuita per evitar que els pares s’enfadin.  Sembla que la calaixera sigui capaç d’empassar-s’ho tot.
-   Un dia d’aquest m’hi haig de posar seriosament.- pensa en Raül quan obre el calaix de les samarretes i es troba que està ple mitjons i calçotets.
També nosaltres a vegades semblem la calaixera d’en Raül i ens ho anem empassant tot sense cap mena d’anàlisi ni reflexió.
Al llarg del dia vivim, veiem i fem moltes coses. Totes aquestes experiències es van acumulant dins nostre tal com van arribant i, si no som capaços de fer una aturada de tant en tant, tot se’ns va barrejant i ja no som capaços de destriar el que ens convé del que no volem o no ens cal.
Sé que és bo que cada dia, abans de dormir, faci un petit examen del dia. Que agraeixi allò de bo que el dia m’ha donat i que em comprometi a millorar tot allò que no ha estat tan bé. 
Jesús, acompanya’m en la reflexió i em serà més fàcil tenir en ordre els calaixos de la meva vida.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada