Translate

dissabte, 21 de juliol del 2012

QUARESMA


Primera setmana de Quaresma: fem camí cap a la Pasqua.

Busca un lloc recollit i silenciós. Llegeix aquesta pregària lentament, paraula a paraula, fes-la teva afegint tot allò que vagi sorgint del teu interior.
Jesús, ajuda’m a ser pacient.
Ajuda’m a fer les coses amb calma, sense presses. Acceptant les meves limitacions i treballant per a millorar-ne els resultats.
Jesús ajuda’m a ....
Te’n dono gràcies i em comprometo a fer-ho.
HUMILITAT

Segona setmana de Quaresma: fem camí cap a la Pasqua.

Tranquil·litza el teu esperit, respira profundament i deixa anar l’aire lentament i conscient. Repeteix les paraules d’aquesta pregària que més et ressonin, afegeix tot allò que t’inspirin.
Jesús, ajuda’m a no barallar-me.
Ajuda’m a no voler tenir sempre la raó. A escoltar les raons dels altres i a saber acceptar que molt sovint m’equivoco i que sempre puc rectificar. Només em cal una mica d’humilitat.
Jesús ajuda’m a .....
T’ho demano i te’n dono gràcies.
VERITAT

Tercera setmana de Quaresma: fem camí cap a la Pasqua.

Busca un lloc tranquil. Llegeix aquesta pregària lentament, conscientment, paraula a paraula. Ves afegint tot allò que vagi sorgint des del cor.
Jesús, ajuda’m a no dir mentides, a adonar-me que si dic la veritat i reconec els meus errors el meu cor s’omple de pau. Si accepto les meves mancances puc rectificar i avançar en el camí de la bondat i l’amor.
Jesús ajuda’m a .....
T’ho demano.
AMOR

Quarta setmana de Quaresma: fem camí cap a la Pasqua.

Fes silenci, tanca els ulls. Quan et sentis en pau llegeix aquestes paraules i observa com ressonen en el teu interior. Jesús t’escolta, escolta’l tu també.
Jesús, ajuda’m a  demostrar el meu amor als altres i a apropar-me a les persones que de mica en mica i sense adonar-me’n he anat allunyant de mi. Fes que ens relacionem com a germans que s’estimen i es preocupen els uns dels altres, com a germans teus i fills de Déu que som.
Te’n dono gràcies.

Cinquena setmana de Quaresma: fem camí cap a la Pasqua.

Busca un racó tranquil, que t’ajudi a no distreure’t. Tanca els ulls i agafa aire pel nas en una inspiració profunda i suau. Deixa’l anar també pel nas, lentament, sense presses. Fes-ho dues o tres vegades, i quan et sentis assossegat comença la teva pregària.
Jesús, ajuda’m a ser generós, a compartir amb els altres allò que sento tan meu. A acceptar també el compartir les coses dels altres, a no depreciar-les per ser diferents o més senzilles que les meves.
Ajuda’m a ...
Te’n dono gràcies.
AMABILITAT

Sisena  setmana de Quaresma: fem camí cap a la Pasqua .

Seu amb l’esquena ben recta, sentin-te còmode però despert. Respira profundament pel nas i tanca els ulls uns instants. Quan et sentis serè escolta Jesús dins teu, parla amb ell.
Jesús, ajuda’m a ser amable amb els altres; siguin germans, amics, familiars o coneguts. A vegades  les persones que tenim més a prop són les que tractem amb menys cura, i això no és just. Tots necessitem de les paraules dolces i amables, dels somriures sincers i de les reconfortants abraçades.
Agraeixo la teva ajuda i em comprometo a fer-ho.

1 comentari:

  1. em semblen molt bé aquestes pregàries. Les vull fer servir a l'escola. Moltes gràcies.
    Núria

    ResponElimina