Translate

dijous, 7 de juliol del 2016

EL MECÀNIC DE L'ÀNIMA

Va passar que un home anava amb el seu cotxe per una carretera solitària.
En aquestes el cotxe va començar a fallar i al cap d'uns metres es va quedar parat. L'home va baixar i va començar a revisar el motor, mirant de trobar què li passava.
Estava convençut que de seguida trobaria el desperfecte, doncs feia molts anys que conduïa aquell vehicle.
Després d'una bona estona de mirar i remirar, es va adonar que no era capaç de descobrir l'avaria.
En aquell moment va aparèixer a la carretera una altre automòbil del que en va baixar un home per oferir-li amablement la seva ajuda.
- Miri, aquest és el meu cotxe de tota la vida -va dir el primer conductor- El conec com el palmell de la mà. No crec què vostè ho pugui fer millor que jo.
L'altre va insistir fent una rialleta sorneguera, fins que l'home va accedir a que hi fes una mirada, segur de que no aconseguiria solucionar el problema.
El nouvinguts'arremangà i es posà a la feina. Pocs minuts després va trobar la fallada i va posar el motor en marxa.
L'amo del cotxe no se'n sabia avenir. Va exclamar, atònit:
- Com ha pogut fer-ho, amb tanta rapidesa?
- Veurà -va respondre l'altre- el meu nom és Felix Wankel* i sóc jo, precisament, qui ha inventat el motor de rotació que porta el seu cotxe.

Quantes vegades, durant el curs de la nostra vida, en haver-nos d'enfrontar als problemes o als dies difícils diem:
"És la meva vida! Deixeu-me! És el meu destí... Em conec molt bé i puc resoldre el problema tot sol!"
En aquest cas ens podríem fer tres preguntes:

  • Qui va fer la vida?
  • Qui va fer el temps?
  • Qui ens va donar una ànima?
Només qui ha creat l'existència i l'amor en pot ajudar quan ens quedem tirats a la carretera de la vida.

* Felix Heinrich Wankel (Lahr, Alemania 13 d'agost de 1902 - Heidelberg, 9 d'octubre de 1988) fou un enginyer alemany, inventor del motor rotatiu Wankel, un disseny de motor d'explosió sense cilindres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada