Translate

divendres, 14 de març del 2014

DIMECRES DE LA PRIMERA SETMANA DE QUARESMA

Lc 11, 29-32
“... ells es van convertir quan Jonàs els predicà; i aquí hi ha alguna cosa més que Jonàs.”
PENITÈNCIA: un mot -certament- gens de moda i, alhora, persistentment present al llarg de la Quaresma.
CONVERSIÓ, CANVI... dos termes que també formen part del vocabulari quaresmal.
Deixar enrere “les velles costums”, “els estils de vida egoistes”..., expressions típiques dins el fraseològic d’aquest temps litúrgic. I si el punt de vista no és tant de mirar enrere com de fer-ho cap endavant trobarem frases del tipus “prendre nous camins”, “ser generosos amb el que Déu ens ofereix”...
Pot passar-nos que aquests mots i expressions ja no ens afectin... Els tenim tant sentits, ens han servit de tant poc o de res altres anys...
Canviar sempre se’ns fa feixuc. Sols si contemplo la possibilitat d’un Déu-Persona (no idea abstracta) viu i present en la meva vida... Si és aquest Déu qui em convida a fer el canvi; quan Ell mateix esdevé la meta... Aleshores tot és diferent!
Ensenya’m. Senyor, a reconèixer els senyals de la teva bonesa i les petjades que d’ella has deixat a la meva vida. Obra’m el ulls a la teva presència amable, àdhuc en els moments i situacions més insignificants. Ajuda’m a conèixer el teu AMOR DESMESURAT i que m’ofereixes de viure. Que no li tingui por! Que em deixi estimar per Tu. Que no m’amagui ni em justifiqui darrera l’excusa d’expressions que em semblen buides, o frases fetes que no m’han dut -fins ara- enlloc...
Que no tingui por al teu amor, que em deixi estimar per Tu!

(D’un whatssap del V.G)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada