Translate

divendres, 14 de març del 2014

DIJOUS DE LA PRIMERA SETMANA DE QUARESMA

Salm 138 (137)
“Quan jo t'invocava, m'has escoltat”
Quan de petit/petita vaig anar a catequesi, allí vaig aprendre que pregar és parlar amb Déu com ho fem amb les altres persones.
Amb el temps m’he adonat que no era la millor de les maneres
Quan vull parlar amb els altres..., de vegades no m’agafen el mòbil! Sovint he d’insistir i tornar a trucar o enviar-li uns quants whatsapps.
Hi ha persones que per més fort i clar que els hi parlem continuen sordes, ni ens senten, perquè no volen, ni ens entenen per les mateixes raons.
Crec que, pel que fa a una gran majoria, hi ha una gran diferència entre parlar amb Déu i fer-ho amb els altres.
De fet, aquesta diferència és sempre a millor!
El fet diferencial, Senyor, tal vegada és un petit però important matís. Resar, parlar amb Tu, no és com parlar amb una altra persona qualsevol... ÉS PARLAR COM UN AMIC PARLA A UN ALTRE AMIC... (St. Ignasi de Loiola); “TRATAR A SOLAS CON QUIEN SABEMOS QUE NOS AMA... (Sta, Teresa d’Àvila). La diferència és subtil i petita però transcendent. Parlar amb algú que sé que m’estima, com un amic a un altre amic...
És així que per parlar amb tu no em cal demanar “hora de visita”, o la tanda en una qua. No em cal demanar permís, menys encara haver de fingir un posat per parlar amb Tu, perquè com amb l’amic, amb qui m’estima, em sé acollit i comprés, sé que sempre ets disponible i que quan et necessito et trobo. Sempre tens les oïdes i el cor oberts per a mi. En Tu, en la teva Paraula, trobo resposta als meus desigs més sincers i autèntics...
Senyor...
Però si és així de fàcil... perquè em continua costant tant de pregar?
Bon Déu, fes-me dòcil als teus ensenyaments. Que sàpiga cercar i trobar en els teus grans amics (les santes i els sants) mestres de l’oració de qui poder aprendre tant i tant... Que no em limiti a dir que em costa o que no en sé i ho deixi estar... Que tingui veritable sed de Tu com perquè no em faci tirar enrere, l’esforç que hauré de fer per aprendre a pregar, a parlar-te i escoltar-te...

(D’un whatssap del V.G)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada