Translate

dissabte, 9 de maig del 2020

TOT PASSA...

Un dia un rei va convocar tots els endevinadors i mags del seu regne i els va anunciar: “Voldria ser sempre un bon exemple per a tota la gent del meu regne. Voldria presentar-me sempre davant d’ells com una persona forta, segura, serena i tranquil·la davant de les dificultats i dels canvis que dóna la vida. A vegades em poso trist, em quedo sense il·lusió davant d’una mala notícia o d’una dificultat. Altres vegades, qualsevol cosa bona no prevista em posa en un estat d’alegria excessiu. Tot això no m’agrada; em sento com una fulla que el vent porta cap a on vol. Vull que em fabriqueu un amulet màgic, alguna cosa amb la qual estigui protegit d’aquests estats d’ànim i d’aquests canvis d’humor, que em porten com si res de l’alegria a la tristesa”. Però els mags, l’un darrera de l’altre, es van fer enrere: sabien fer amulets, anells i penjolls màgics, però a persones que venien a demanar ajuda i que fàcilment podien enganyar; però de cap manera podrien arribar a enganyar el rei. I, a més, el que demanava no era gens fàcil. El rei ja estava a punt d’esclatar, mogut per la ira, quan se li va acostar un vell savi que li va dir: “No patiu, majestat. Demà us portaré l’anell que esteu buscant. Cada cop que el mireu, si esteu trist us posareu alegre, i si esteu nerviós, us podreu calmar. Només us caldrà mirar la frase màgica que l’anell portarà gravada”. L’endemà, el vell savi va tornar, i, enmig d’un silenci general -ja que tothom tenia curiositat per saber quina era la frase màgica- va donar l’anell al rei. Aquest el va mirar i va llegir la frase que hi havia gravada, i que deia: “TOT AIXÒ TAMBÉ PASSARÀ”.

Que no ens faltin mai la il·lusió, les ganes de viure i de fer les coses amb entusiasme. I si tenim un mal moment, per la raó que sigui, està bé pensar -com aquell savi li va aconsellar al rei- que això també passarà, que no durarà sempre. Això ens pot ajudar a mantenir viva l’esperança.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada