Translate

divendres, 28 de juliol del 2017

Got de fang

Com un got de fang, 
sí, Senyor, és veritat, 
i Tu saps que em fa mal, 
i el fràgil que em sento, i el pobre... 
Però avui, caram, Senyor! 
he descobert, i et dono gràcies, 
que és veritat que sóc de fang 
però que sóc també un got. 
I he somiat, Senyor, 
gràcies que Tu eres el mar, 
i jo a la platja, 
i en pujar de la marea 
l'aigua m'omplia, i em cobria, i vessava. 
Ai, Senyor! 
No coneix el seu ésser el got
mentre no s'omple d'aigua! 
Que li importa ser de fang! 
Si és got! 
I deixar-se omplir! 
I deixar-se vessar! 
i així, ser font! 
i així, ser mar! 
Que bonic és ser got
encara que aquesta sigui de fang! 
Un altre somni he somiat, 
gràcies, Senyor, 
que Tu eres aiguader, 
i que jo era el teu got, 
el teu got de fang, 
pobre i fràgil, és veritat, 
però bonic i em portaves de la mà, 
i em tractaves amb amor, 
i em cuidaves amb compte, 
perquè jo era el teu got, 
i em mostraves amb orgull a tothom,
i em volies, i et feia companyia, 
i a més, Déu meu, 
que seria un aiguader 
sense el seu got de fang! 
Gràcies, Senyor, per haver somiat, 
gràcies et dono per ser got, 
i gràcies per ser de fang.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada