Translate

dijous, 25 de juny del 2026

Per començar les vacances

Acabem de viure la nit de Sant Joan, la més curta de l'any, on les fogueres han il·luminat els nostres carrers i places. El solstici ens avisa que l'estiu ja és aquí i, amb ell, arriben les desitjades vacances. El foc ens recorda la passió, els petards el dret a celebrar la vida, i la coca la dolçor de compartir amb els qui estimem. Avui ens girem cap a tu, Senyor, amb el cor encès per dir-te: gràcies.

Gràcies pel foc que neteja i il·lumina.
Gràcies, Senyor, pel foc de Sant Joan. 
Que la seva escalfor hagi cremat les nostres mandres, 
les nostres tristeses o les petites pors d'aquest curs 
que deixem enrere. 
Deixa al nostre cor només les brases de l'alegria, 
de l'amistat i de tot el que ens fa créixer. 
Et donem gràcies, Senyor.

Gràcies pels petards i l'alegria de la festa.
Gràcies per la gresca, 
pel soroll dels petards 
que ens recorden que estem vius, 
per les rialles al carrer i per la música. 
Gràcies per la capacitat de celebrar en comunitat, 
de retrobar-nos amb els veïns i 
de sentir-nos part d'un poble viu 
que manté les seves tradicions. 
Et donem gràcies, Senyor.

Gràcies per la coca i la taula compartida.
Gràcies per la dolçor de la coca de Sant Joan, 
pels pinyons, la fruita confitada i els brindis. 
Gràcies perquè no l'hem menjat sols,
sinó al voltant d'una taula amb la família i els amics. 
Que mai ens falti el pa a la taula, 
ni gent estimada amb qui compartir-lo. 
Et donem gràcies, Senyor.

Gràcies pel solstici i el regal de les vacances.
Gràcies pel sol d'estiu que brilla amb força 
i pels primers dies de vacances que tot just comencen. 
Gràcies pel temps lliure que tindrem per davant: 
per descansar, per jugar, 
per llegir, per anar a la platja o a la muntanya, 
i per carregar les piles de l'ànima sense mirar el rellotge. 
Et donem gràcies, Senyor.

Senyor de la llum i de l'amor, 
tu que ets el Sol que mai s'apaga, 
beneeix aquest estiu que obrim de bat a bat.

Que els nostres dies de vacances 
tinguin el gust dolç de la coca, 
la llum i l'escalfor de la foguera, 
i l'entusiasme espurnejant dels petards.

Ajuda'ns a descansar el cos 
i a cuidar l'esperit, 
a gaudir de la natura i de la calma, 
i a recordar que el millor lloc 
on podem fer brillar la teva llum 
és en el nostre cor 
i en el riure dels qui tenim al costat.

Bones vacances de tot cor, Senyor. 
Amén.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada