Translate

dissabte, 25 de juny del 2016

PREGÀRIA PER EDUCADORS

Senyor, Vós coneixeu prou el meu cor.
Vós sabeu que el meu únic desig
és donar als altres
tot el que Vós m'heu donat.

Que els meus sentiments i les meves paraules,
els meus lleures i el meu treball,
les meves accions i els meus pensaments,
els meus èxits i els meus fracassos,
la meva vida i la meva mort,
la salut i la malaltia,
tot el que sóc i visc,
que tot sigui per ells,
que tot sigui d'ells,
perquè Vós sou tot d'ells.

Ensenyeu-me, doncs, Senyor,
amb la inspiració del vostre Esperit,
a consolar els qui estan afligits,
a tornar a donar ànim als qui estan desencisats,
a ajudar a aixecar-se els qui han ensopegat,
a sentir-me feble amb els febles
i a fer-me tot de tots.

Poseu en els meus llavis paraules
dretes i justes,
perquè tots creixem en la fe, l'esperança i l'amor,
en la caritat i la humilitat,
en la paciència i l'obediència,
en el fervor de l'esperit i del cor.

Doneu-me la llum
i la competència que necessito,
ajudeu-me a sostenir els tímids i els porucs,
a ajudar tots els qui són febles.
Feu que jo sàpiga adaptar-me a cadascun dels meus germans,
al seu caràcter, a les seves disposicions,
a les seves capacitats i a les seves limitacions,
a cada moment i a cada lloc,
com us vagi millor, Senyor.
Adaptació de la Pregària d'un monjo d'Aelred de Rievaux

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada