Translate

dissabte, 22 de març del 2014

DIVENDRES DE LA SEGONA SETMANA DE QUARESMA

Gn 37,3-4.2-13a.17b-28
Els germans de Josep el vengueren als ismaelites per vint peces de plata

Encara avui, en recordar i llegir aquesta història, dura i trista, d’unes persones que venen el seu germà com si fos una mercaderia, em sento trasbalsat. I després..., al cap de poca estona intento apaivagar-me pensant: “Són coses de l’Antic Testament...!”
Josep venut pels seus germans; Jesús venut per un de la colla d’amics; mil·lions d’homes i dones esclavitzats al larg de la història...; milers i milers d’homes i dones que AVUI, també, són tractats com a mercaderies per aquells que treuen profit de les plantacions i explotació de la droga, de la prostitució, del joc i del món e les apostes, ...
En el camí d’aquesta Quaresma he de trobar una estona per pensar sobre la dignitat de l’ésser humà i veure com puc col·laborar amb Tu per restaurar, precisament, la dignitat que els hi hem pres.
Obre els meus ulls, Senyor!
Deslliura’m de la indiferència davant el dolor i les ferides dels altres. Que aprengui, del batec del vostre cor, a doldrem pel qui pateix.
Deslliura’m de la temptació de justificar la meva negligència pel fet de sentir-me impotent davant aquestes situacions; que em tregui del cap la idea de pensar (i instal·lar-m’hi en ella) que no puc fer res.
Ensenya’m a indignar-me davant l’opressió, la violència, la explotació de tota mena... Fes-me sentir sempre a prop teu, a prop dels qui pateixen.

(D’un whatssap del V.G)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada