Translate

divendres, 20 de juliol del 2012

VIDA DE MARIA - 8


VIDA DE MARIA

Lc 2, 41-51

A l'edat de dotze anys, Jesús va al temple

Els pares de Jesús anaven cada any a Jerusalem amb motiu de la festa de Pasqua. Quan ell tenia dotze anys, hi van pujar a celebrar la festa, tal com era costum. Acabats els dies de la celebració, quan se'n tornaven, el noi es quedà a Jerusalem sense que els seus pares se n'adonessin. Pensant que era a la caravana, van fer una jornada de camí abans de començar a buscar-lo entre els parents i coneguts; com que no el trobaven, van tornar a Jerusalem a buscar-lo.  Al cap de tres dies el van trobar al temple, assegut entre els mestres de la Llei, escoltant-los i fent-los preguntes. Tots els qui el sentien es meravellaven de la seva intel·ligència i de les seves respostes. En veure'l allà, els seus pares van quedar sorpresos, i la seva mare li digué:
- Fill meu, per què t'has portat així amb nosaltres? El teu pare i jo et buscàvem amb ànsia.
Ell els respongué:
- Per què em buscàveu? No sabíeu que jo havia d'estar a casa del meu Pare?
Però ells no comprengueren aquesta resposta.
Després baixà amb ells a Natzaret i els era obedient. La seva mare conservava tot això en el seu cor
En aquest cas la seva pregària és de rèplica.
Jesús ha fet l’entremaliadura de quedar-se al Temple sense advertir-li. Li demana explicacions davant d’un fet desconcertant que li sembla reprotxable:
“Fill, per què has obrat així amb nosaltres?” És el mateix que em va passar a mi quan el Senyor es va emportar quatre Germanes en poc temps. I la resposta fou quasi la mateixa: “¿No saps que a la casa del Pare Ja son felices per sempre?” I em va convèncer!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada