Translate

dijous, 19 de juliol del 2012

SORTOSOS ELS QUI COMPTEN AMB NOSALTRES


SORTOSOS ELS QUI COMPTEN AMB NOSALTRES

Sortosos aquells que,
en trobar-me, em somriuen,
i em regalen un minut del seu temps.
Sortosos aquells que mai no em diuen:
aquesta història ja l'has explicada mil vegades!
Sortosos aquells que s'adonen
com la meva vista s'enterboleix
i són lents els meus reflexos.
Sortosos aquells que saben fer-me reviure,
to evocant-los, els meus records més bonics.
Sortosos aquells que escolten sense molèsties
quan la meva oïda ja és ressaguera per a escoltar el seu vers.
Sortosos aquells que em guarden al seu costat
i recorden que segueixo estant viu,
que m'han estimat com sempre,
i que algú encara pensa en mi.
Sortosos aquells que encara respecten
aquests peus i aquestes mans, ja mig morts.
Sortosos aquells que truquen a la meva porta
en la soledat de la residència o de l'asil.
Sortós tu, germà, amic, home,
que em portes flors el dia de l'aniversari.
Sortosos tots aquells que
des del llevant de la vida,
ens envieu, malgrat només sigui una salutació,
a aquells que caminem petjant ja,
amb ansietats, l'altra riba;
aquells que us esforceu per a entendre i fins ens envieu
un gest de pietat... i potser un petó.
Bienaventuranzas del Atardecer, Antonio Alonso 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada