Translate

dissabte, 21 de juliol del 2012

PREGÀRIES PER UN ADVENT - 1a setmana


1r dia : Iniciem l'advent

Iniciem aquesta setmana l'advent. La paraula Advent vol dir espera, preparació pel que vindrà.
            En el temps d'Advent ens preparem per a poder celebrar, amb tot el cor, una cosa important: el naixement de Jesús. Per això hem d'estar atents: Jesús torna a venir però no ho fa amb soroll, ni porta un exèrcit, ni s'anuncia per la tele.
Jesús torna a néixer i ens demana que aquests dies preparem aquest esdeveniment amb les nostres actituds, amb les nostres maneres d'actuar.
Quan algú espera una cosa està impacient, però en canvi vol que arribi aviat, nosaltres avui comencem a esperar a Jesús, hem de preparar aquesta festa amb molta il·lusió.
Per començar aquesta espera volem oferir-te la nostra pregària:
Pare, bo, que ens estimes,
volem demanar-te per tots nosaltres,
  el teu Fill Jesús està a punt d'arribar,
però Tu ja saps que nosaltres tenim moltes coses,
ens preocupem per les coses materials,
i ens costa donar importància a l'Amor .
Avui volem que ens ajudis a rebre a Jesús,
Que siguem nens i nenes que estiguin contents de
conèixer i d'estimar a Jesús.
Que siguem nens i nenes capaços de transmetre la Pau que ens porta Jesús.
Que siguem nens i nenes que visquin el Nadal   amb alegria i joia.

2n dia: Personatges de la història i les seves actituds:

Molts són els que han esperat la vinguda de Jesús al llarg de la historia. Pensem que nosaltres podem tenir les mateixes actituds que ells van tenir. Escoltem cada dia una història i pensem quina actitud va tenir aquell personatge. Podem tenir nosaltres la mateixa actitud?
Abraham: va confiar en Déu
"Un dia, Déu va dir a Abraham: "Jo t'ajudaré sempre"  Abraham  va respondre: "Senyor, Déu, com em donaràs el que em vas prometre si jo sóc tan vell i no tinc encara cap fill?  Déu li contestà: " Mira el cel i compta les estrelles  si pots ...


Tantes estrelles com hi ha al cel, així serà la teva família"  Abraham va creure aquestes paraules de Déu sense dubtar gens  Encara que no sabia com podria ser, se'n va fiar del tot." (Gn, 15,5-8)
Igual que Abraham, nosaltres podem confiar amb Déu, que Ell sigui el nostre amic al qual expliquem les nostres coses. Les pregàries d'aquest Advent ens poden apropar molt més a Déu Pare.

3r dia : Jacob -  va confiar en Déu

"Quan fugia del seu germà Esaú, Jacob anava de camí, i al vespre al fer-se fosc, es va posar a dormir al ras, fent servir una pedra per coixí. Tot dormint va tenir un somni
Va somniar que al costat de la pedra, hi havia una escala que arribava fins al cel i  que, tot d'àngels, pujaven i baixaven per l'escala.
Al capdamunt, de l'escala hi havia Déu que li deia:
- Jo sóc el Déu del teu avi Abraham i del teu pare Isaac. Jo faré amb tu, tot el que els vaig prometre a ells.
Jacob es va despertar i pensava: - Déu m'ha parlat en aquest lloc"
Com Abraham , Isaac, Jacob també va creure del tot en Déu, i va confiar en totes les seves promeses.

4t dia: Moisès- va confiar en Déu

Déu va cridar a Moisès per a complir una missió,  i ell malgrat la dificultat va ser fidel al Pare.
"Un dia mentre pasturava el ramat. Moisès va veure des de lluny un esbarzer  que cremava. S'hi va acostar, i va sentir una veu des de l'esbarzer que li deia:
- Jo sóc Déu, i vull que vagis a Egipte a alliberar als israelites de l'esclavitud.
Moisès es va espantar molt i pensava que ell  no podia de cap manera fer allò que Déu li manava i va respondre:
- Senyor, això que em maneu és impossible, i jo ni tan sols se parlar.
Déu li  va dir:
- Aaron el teu germà t'acompanyarà. Tots dos aneu a Egipte a salvar als Israelites en nom meu.(Ex 3, 9-12)

5è dia: Samuel - va confiar en Déu

Abraham i Moisès, van esperar la vinguda del Salvador, obeint les indicacions de Déu. Però la història continuava i altres persones també preparaven aquest camí al Senyor.
Déu parla a Samuel i li diu:
"Samuel", "Samuel",  i Samuel va respondre:  "parleu que el vostre servent us escolta" (1S, 3, 10)
Estem disposat a escoltar a Déu?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada