Translate

diumenge, 22 de juliol del 2012

PAU - 5


TESTIMONIS: ENS PARLEN DE PAU

Gandhi
  • Quan llegeixo l’evangeli em sento cristià, però quan veig els cristians fent la guerra... m’adono que no viviu pas segons l’evangeli. Tot allò que es menja sense necessitat es roba a l’estómac dels pobles.
Martin Luther King
  • Tornar odi per odi multiplica l’odi i afegeix una foscor més intensa, encara, a una nit que ja no té estrelles. La fosca no pot foragitar la fosca. Només pot fer-ho la llum. L’odi no pot treure l’odi. Només pot fer-ho l’amor. L’odi multiplica l’odi, la violència multiplica la violència, la brutalitat multiplica la brutalitat, en una espiral descendent de destrucció.
Oscar Romero
  • (Pocs dies abans de ser assassinat, deia a un periodista): Com a pastor estic obligat, per manament diví, a donar la vida per aquells que estimo, que són tots els salvadorencs, fins i tot aquells que vagin a assassinar-me. Si arribessin a complir-se les amenaces, des d’ara ofereixo a Déu la meva sang per la redempció del Salvador (...)  La meva mort, si és acceptada per Déu, serà per l’alliberament del meu poble i com un testimoni d’esperança en el futur. Pot vostè dir, si arribessin a matar-me, que perdono i beneeixo els qui ho facin.
Hélder Cámara
  • Nosaltres, els cristians, estem de part de la no-violència, que no és en absolut una opció de feblesa i passivitat. La no-violència és creure, més que en la força de les guerres, morts i odi, en la força de la veritat, la justícia i l’amor. La meva vocació personal és la d’un pelegrí de la pau. Preferiria mil vegades que em matessin que matar.
Mare Teresa de Calcuta
  • (L’any 1979 se li concedí el Premi Nobel de la Pau. La premsa ho anunciava així): “El Nobel a un àngel”, “El Nobel de la pau a la santa dels afamats”, “El Nobel a la germaneta dels pàries”. La mare Teresa va acceptar el premi “en nom dels pobres” i com a reconeixement que “les obres d’amor són obres de pau”. El pecat més gran del nostre món i el nostre temps és la indiferència envers els nostres germans que, marginats de la societat, estan exposats a l’explotació, la corrupció, la indigència i la malaltia. Cap home, cap llei, cap govern, no té el dret d’impedir-me d’abraçar la religió que em doni la pau, el goig i l’amor.
Pere Casaldàliga
  • Només des dels pobres es pot pensar i construir la veritable pau, que és fruit de la justícia. Estem massa acostumats a veure la pau com una amnistia d’armes simplement. Les armes poden callar, però la injustícia, l’opressió, la dependència, el deute extern... segueixen cridant; la gana, la mortalitat infantil, la marginació de la immensa majoria dels humans... La pau és, abans que res, sinònim de la justícia. I sinònim de la solidaritat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada