Translate

dissabte, 21 de juliol del 2012

HEM CRESCUT


HEM CRESCUT

El curs ja enfila el final. S’acaba un any ple d’experiències viscudes amb molta intensitat. Ara, en aquest precís moment, davant l’ordinador, m’aturo. Respiro profundament i reviso el què he fet, el què estic fent, el què faré… però sóc capaç de valorar aquest mateix instant? Què m’emporto d’aquest curs, amic Jesús? Segurament agraïment perquè, entre altres coses, m’he fet una mica més gran; he crescut i m’he fet gran al teu costat, coneixent-te una mica més.
Aquesta petita història em pot ajudar a compartir amb altres que un dia ….
Un dia anant pel desert un viatges anglès va veure un àrab molt pensatiu assegut sota una palmera. Un xic més enllà reposaven els seus cavalls carregats de caixes. El viatges comprengué que es tractava d’un mercader que anava a vendre joies, perfums i tapissos a alguna ciutat veïna.
Feia molt de temps que no conversava amb ningú. S’apropà al mercader dient-li:
- Salut, Amic! Sembles preocupat! Que et puc ajudar?
- Ai!- respongué l’àrab tristament-. Estic molt afligit perquè acabo de perdre la més preuada de les joies.
- Bah!- contesta l’altre-. La pèrdua d’una joia no deu representar gaire res per a vós que porteu tants tresor damunt dels vostres cavalls. Us serà fàcil trobar-ne una altra.
- Una altra! Una altra! – respongué l’àrab-. És ben bé que no coneixeu quin valor te aquesta joia.
- Quina joia era, doncs? –preguntà el viatger-
- Era un joia –contestà el mercader- com no n’hi ha d’altra. Estava tallada en un tros de la pedra de la vida i hauria estat feta en el taller del temps. L’adornaven 24 brillants, envoltats cadascun per uns altres 60 de més petits. Ja veieu quanta raó tinc de dir que era una joia única al món.
- Realment –digué l’anglès- la vostra joia devia ser preciosa. Però no creieu que amb diner se’n podria fer una d’igual?
- La joia perduda – respongué l’àrab quedant pensatiu- era un dia, i un dia que es perd, ja no es torna a trobar.
Amic Jesús,
gràcies per tots aquells brillants que durant el curs he estat capaç d’embolcallar amb la teva llum, perquè he crescut acompanyat de la teva generositat i sobretot, pel Teu amor.
Amén

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada